donderdag 11 september 2014

de Zeeman




De Zeeman heeft een nieuwe campagne met als uitgangspunt: iedereen verdient goed ondergoed. In hun nieuwste foldertje staan allerlei mensen. Dun, dik, jong, oud, man, vrouw, puber, kind, volwassen en bejaarden. Inclusief rimpels, brede heupen, buikjes, hangborsten, lichaamsbeharing, spillebenen en littekens. Ook hebben ze niet allemaal hele mooie modellenhoofden, zijn ze te bruin of te wit, te groot of te klein en natuurlijk a-symmetrisch En ze dragen allemaal ondergoed van zeeman.

Ik weet dat er een trend bestaat om "echte mensen" voor je reclamecampagne te gebruiken.  Dove doet dit bijvoorbeeld al een tijdje. Toch voelt dit foldertje als een verademing en wordt ik er heel vrolijk van. Het is ook veel leuker om naar deze mensen te kijken dan naar heel perfecte.
Ik ken persoonlijk niemand die er uit ziet als een Victoria Secret- model en toch ga je, als je teveel modetijdschriften leest, denken dat je er zo uit zou moeten zien. Misschien niet meer als je de 40 bent gepasseerd,  maar dan toch zeker wel als je een pubermeisje van 16 bent en onzeker over je eigen lichaam.
 
Ik geloof dat bedrijven van die veel te dunne, mooie modellen gebruiken omdat wij mensen er ook graag zo uit willen zien en dat wij dan misschien wel denken, als we die kleren aan doen zien we er misschien ook zo uit. En de kleren staan natuurlijk ook goed en misschien wordt je ook wel blij van al die mooie mensen maar zelf zie je er toch niet zo uit en dat hoeft gelukkig ook niet.

Een dike tien voor de zeeman, dus!!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten