zaterdag 24 september 2011

David Sedaris

Als je in Carré staat heb je het gemaakt. Zeker als je als schrijver in Carré staat. Morgen leest de Amerikaanse schrijver David Sedaris er zijn verhalen voor. Dit stond donderdag in de krant en toevalligerwijs was ik hem net aan het lezen (sedaris bedoel ik).
Ik ben een fan van de collum van Aaf Brandt Corstius, vooral omdat ik altijd veel van mezelf in haar herken (zelfde leeftijd, dus gedeeld jeugdsentiment, twee kleine kinderen, Amsterdam, zelfde soort onzekerheden en interesse's). Zij is weer een groot fan van deze Sedaris en had er al verschillende keren over geschreven. Toen ik in de bibliotheek was ging ik er dus maar eens naar op zoek en vond het boekje: Van je familie moet je het hebben. Dit is een selectie uit diverse verhalenbundels van Sedaris samengesteld door Aaf.
Sedaris schrijft over wat hij zelf meemaakt. Hij schrijft veel over zijn, van oorsprong Griekse, familie die naast hem bestaat uit zijn vier zussen en kleine broertje en zijn ouders. Daarnaast schrijft hij over de landen die hij bezoekt en de mensen die hij daar tegenkomt. zo heeft hij ook een verhaal geschreven over ons Sinterklaasfeest. Is erg grappig, vind ik. Zeker de moeite waard om helemaal te luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten