woensdag 14 september 2011

stoelen

Stoelen in Libië

Op deze foto's die vandaag in de krant stonden zie je aanhangers van Kadhafi die de wacht houden. Wat er allemaal in Libië gebeurt interesseerd me eigenlijk niet zo heel veel, maar deze foto vond ik toch wel opmerkelijk. Blijkbaar gebeurt er daar niet heel veel, anders zouden ze niet "zitten". Ook heel interessant zijn de stoelen waar ze op zitten. De stoel linksboven lijkt wel een designstoel voor achter een bureau. De leuning staat bepaald niet rechtop, dus echt hard werken kan je er niet in. Meer een beetje hangen en bevelen geven.
Op het plaatje linksonder zie je dezelfde stoel maar op een andere plaats. In Libië stikt het dus waarschijnlijk van deze "disignstoelen om te hangen". Daarnaast nog een andere bureaustoel en een derde man met geweer komt net aanlopen om de wacht af te lossen. Ze zitten er erg relaxed bij. Rechtsonder staan twee eetkamerstoelen die niet uit dezelfde eetkamer komen. Waar komen ze vandaan. Zijn ze mischien geplunderd uit huizen van arme Libiërs? De bewaker heeft maar een zonnehoedje opgezet wat mij geen overbodige luxe lijkt, want het ziet er heel warm uit. Als je goed kijkt zie je trouwens achter de lege stoel weer zo'n zelfde designstoel staan. Waarom de bewaker daar niet inzit is me een raadsel want hij zit vast lekkerder dan de zijne.
De vierde foto tenslotte laat een zogenaamde "pauwenstoel" zien. Dat is dan wel van voor mijn tijd maar ik ken deze stoel vooral van Phil Bloom, een vrouw die zo'n dertig jaar geleden naakt in zo,n zelfde stoel zat tijdens een tv- uitzending van de VPRO. Gavier Guzman heeft hier een paar jaar geleden een parodie op gemaakt door een naakte, gesluierde vrouw in zo.n zelfde stoel te laten zitten in zijn tv-programma als provocatie naar de Islam toe.
Wat je wel niet allemaal kan denken door naar een foto te kijken..........
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten