maandag 7 juli 2014

Biganos

Zondag 6 juli
Regenachtige dag. Rondje van 30 km gefietst door vooral bos. Beetje saai en we moesten vaak even schuilen voor een bui. Wel heel knap van Louis dat hij al zo ver gefietst heeft. Hij heeft zijn fietshelm laten liggen in een speeltuintje. Wat gespeeld bij een beek en toen we er achter kwamen en hem gingen halen was hij weg. 

Om half drie waren we terug op de camping en toen begon het echt te stortregenen. Rest van de dag een beetje in de tent gehangen. 
Wel nog bij een heel leuk oud haventje met allemaal kleine houten huisjes geweest.


Maandag 7 juli
De dag begon weer met regen ik lag in mijn bed en keek naar het tentdoek dat, met Louis woorden, van bruin-geel langzaam veranderde in goud. Maar gelukkig stopte het voor we gingen ontbijten en brak de zon door. 
Onder druk van de kinderen vandaag een dagje camping. Lekker spelen in het zwembad.
Ik kan me van vroeger herinneren dat wij dat ook het liefst wilden. De hele dag zwemmen. De blijdschap die je voelde door het water en het feit dat je daar eindeloos in kon blijven liggen is met weinig anders te vergelijken en jammergenoeg heb je dat later niet meer op die manier. Gewoon spelen, handstand doen, dingen opduiken, uit het water gaan om er dan meteen weer in te springen/duiken, beetje kletsen met andere kinderen en natuurlijk op allerlei manieren zwemmen. Dat hielden we moeiteloos de hele zomer vol. 
Het kost me dan ook moeite om Louis en Ole uit het water te krijgen. 

Ole zegt tegen iedereen (en er zitten hier alleen maar Fransen) met een grote grijns op zijn gezicht: "Ik ben Ole, en dit is mijn neefje Louis". 

Zielig voor de magere man. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten