zaterdag 12 juli 2014

Huitres

Vrijdag 11 juli
Weer een behoorlijk bewolkte dag vandaag. Begin er behoorlijk genoeg van te krijgen. En in Nederland schijnt het nu wel lekker weer te zijn. Dat maakt het extra erg. 
Klein fietstochtje gemaakt naar een zwemmeer. Wel even lekker gezwommen.
Na de lunch bij de tent wilde ik tijdens Ole's slaapje de wandeling bij de otters (die bij nader inzien misschien toch beverratten zijn) met Louis verder af gaan maken. Maar Louis wilde het liever met Tobias doen. Auw! We besloten kop of munt te doen en Tobias won. Toen ben ik maar naast Ole gaan liggen om een middagdutje te doen. En nadat hij wakker was geworden gingen we samen naar het zwembad en dat was ook heel gezellig. 
Tobias en Louis hebben de hele wandeling van ongeveer 8 kilometer gelopen. 

Zaterdag 12 juli
Met een stijve nek en schouder werd ik wakker. Het is hier snachts behoorlijk koud en onze slaapzakken zijn oud en dun. Over het algemeen juist fijn voor in de zomer maar sinds we hier zijn koelt het snachts altijd flink af en wordt ik rond vijf uur wakker omdat ik het zo koud heb. Vanacht bind ik dus maar een t-shirts om mijn nek.
Na het ontbijt gezwommen en gespeeld bij het meertje.
Daarna naar het haventje want deze dag stond in het teken van oesters eten.
Op aanraden van de campingmevrouw gingen we lunchen bij Oyat, een vissershutje met terras aan het water. Ik bestelde Bar (een vis) in groene saus en Tobias bestelde een plateau met oesters, garnalen en andere schelpdiertjes. Even later arriveerde er voor hem een hee boot vol met eten.
We bestelde er een karafje witte wijn bij. De kinderen gedroegen zich voorbeeldig en het was echt heel erg lekker eten.
De boot ging dan ook schoon op.




Na nog een ijscoup voor de kinderen rolden we onszelf terug naar de camping waar we de rest van de middag bij de tent zijn gebleven.
Nog even gezellig geborreld met de buren terwijl Louis en ole zich vermaakten met hun zoontje Sam.
Als avondeten brood gegeten en moe maar voldaan de tent in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten